خوشم اومد 14 تعداد نمایش 117 1397-07-11 تاریخ انتشار:

مغز چه مزایایی از خواب عمیق دریافت می کند؟_کلینیک خواب جایروس

باید چند ساعت در شبانه روز بخوابیم، تا عملکرد بهتری در بیداری داشته باشیم؟ در این ویدئو خواهیم دید که کمیت و کیفیت خواب چه تاثیری برعملکرد روزانه ی ما خواهد داشت و چگونه می توانیم خواب عمیق تر و با کیفیت تری داشته باشیم...

« کلینیک خواب جایروس » چه می‌شد اگر شما می‌توانستیدخیلی. مفیدتر بخوابید ؟ به عنوان یک متخصص خواب ، این سوالی است که ۱۰ سال است. مرا درگیر کرده است . چون هرچند تکنولوژی نور دنیایی را به وجود آورده که ۲۴ ساعته در حال کار و تولید است ، اما هزینه‌ای داشته است که آن تغییر چرخه‌ی زیستی طبیعی ما و نیاز بدن ما به خواب است . چرخه زیستی سطح انرژی ما را در طول روز تعیین می‌کند ، و جدیدا یک آزمایش جهانی روی این چرخه انجام دادیم ، که سلامت خواب ما و در نهایت کیفیت زندگی ما رابه مخاطره می‌اندازد . به همین دلیل ، ما به اندازه‌ی نیازمان نمی‌خوابیم ، متوسط مردم آمریکا حدودیک ساعت کمتر از دهه‌ی ۱۹۴۰ می‌خوابند .

و ما بنا به دلایلی ، تصمیم گرفتیم. این موضوع را به عنوان یک نشان افتخار بپوشیم که می‌توانیم. با خوابیدن کمتر از میزان کافی ، به کارمان ادامه دهیم . همه‌ی این‌ها روی هم منجر به یک بحران سلامت واقعی می‌شود . بیشتر ما می‌دانیم که کم خوابی باعث بیماری‌هایی ازجمله : آلزایمر و بیماری‌های عروق قلبی ، سکته مغزی و دیابت می‌شود . و اگر شما دارای اختلالاتی مانند آپنه‌ی خواب باشید ، احتمال اینکه به خیلی از این بیماری‌ها مبتلا شوید. زیاد است . اما آیا در مورد اثر خواب روی حالات روانی‌تان می‌دانید ؟ کم خوابی باعث می‌شودتصمیمات عجولانه و پرخطر بگیریم و ظرفیت همدردی ما را می‌خشکاند . وقتی کم خوابی ما را نسبت به دردمان حساس‌تر می‌کند ، خیلی تعجب آور نیست هنگامی که از خواب محروم هستیم ، زمان سخت‌تری برای برقراری ارتباط با دیگران و به طور کلی یک فرد سالم و خوب بودن داشته باشیم .

دانشمندان جدیدا دریافته‌اند که چگونه نه فقط کمیت بلکه کیفیت خواب روی سلامت و بهزیستی ما اثر می‌گذارد . تحقیقات من متمرکز می‌شود. روی آنچه بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارنداحیا کننده‌ترین مرحله خواب است : یعنی خواب عمیق . به طور کلی می‌دانیم ، خواب سه مرحله دارد : خواب سبک ، حرکت با حرکات سریع چشم یا REM و خواب عمیق . ما این مراحل را با متصل کردن الکترود روی سر ، چانه و سینه اندازه می‌گیریم . در خواب سبک و REM ، امواج مغز ما خیلی شبیه به امواج مغز در زمان بیداری ست . اما امواج مغزی در خواب عمیق ، امواج مغزی طولانی پشت سرهم دارد که خیلی با امواج مغزی زمان بیداری متفاوت است .

این قطار طویل امواج مغزی راامواج دلتا می‌نامند . وقتی ما خواب عمیقی که نیاز داریم. رانداشته باشیم ، از توانایی یادگیری مغزمان و از ترمیم سلول هایمان و بدنمان جلوگیری می‌شود . خواب عمیق آن چیزی است که همه‌ی تراکنش‌هایی که ما در طول روز داریم. را به حافظه‌ی بلند مدت و شخصیت ما تبدیل می‌کند . وقتی سن ما بیشتر می‌شود ، ما بیشتر این امواج دلتای احیا کننده. رااز دست می‌دهیم . بنابراین ، خواب عمیق و امواج دلتا در واقع نشانه‌ی جوانی بیولوژیک است . خوب طبیعتا ، می‌خواستم. برای خودم خواب عمیق بیشتری داشته باشم . و من دقیقا هر نوع ابزار ، وسیله ، ودستگاهی را امتحان کردم ، پایه‌ی مصرفی ، پایه‌ی کلینیکی ، هرچه شما فکر کنید .

خیلی چیزها یاد گرفتم و فهمیدم که من شبیه خیلی از مردم نیاز دارم که هشت ساعت بخوابم . من حتی مولفه‌های روزانه‌ام را نیز جابجا کردم و زمان غذا خوردن ، ورزش کردن و مدت در معرض نور بودنم را تغییر دادم ، اما نتوانستم. راهی پیدا کنم که شب‌ها به خواب عمیق‌تری فرو بروم … تا اینکه دکتر دمیتری گراشنکو را از دانشکده‌ی پزشکی هاروارد ملاقات کردم . دمیتری درباره‌ی یک یافته‌ی جدید در تحقیقات با من صحبت کرد ، از یک آزمایشگاه در آلمان که نشان داد اگر شما صداهای مشخصی را در یک زمان مناسب خواب افراد پخش کنید ، می‌توانید. خواب را عمیق‌تر و موثرتر کنید . و بیشتر از آن ، این آزمایشگاه نشان داد که شما در واقع می‌توانید.

عملکرد حافظه را با این صدا افزایش دهید . دمیتری و من یک تیم شدیم ، و شروع به کار روی راهی برای ساختن این تکنولوژی کردیم . در آزمایشگاه‌مان که در ایالت پنسیلوانیا همکاری دارد ، آزمایش‌هایی طراحی کردیم تا به سیستم خودمان اعتبار دهیم. از بنیاد ملی علوم وموسسه ملی سلامت کمک مالی دریافت کردیم تا تکنولوژی تهییج خواب عمیق را توسعه دهیم . نحوه‌ی کارکرد آن اینجاست . مردم به آزمایشگاه می‌آمدند و ما به آنها تعدادی دستگاه وصل می‌کردیم ، که دوتا از آنها را من اینجا دارم --- بیانیه‌ی مد نیست . ( خنده‌ی حضار ) وقتی تشخیص می‌دادیم که افراد در خواب عمیق هستند ، صدای تهییج خواب عمیق را پخش می‌کردیم و نشان داده می‌شد که باعث عمیق‌تر شدن خواب آنها شده است .

من همین الان می‌خواهم. این صدا را به شما نشان دهم . ( تکرار امواج صوتی ) خیلی عجیب و غریب است ، نه ؟ ( خنده‌ی حضار ) خوب ، آن صدا در واقع در همان فرکانس است که امواج مغزی شما هستند وقتی که مغز شما در خواب عمیق است . آن صدا در واقع به مغز شما اجازه می‌دهد. تا از این موج‌های احیا کننده. اطلاعات بیشتری داشته باشد . وقتی روز بعد از شرکت کننده‌هادرباره‌ی صداها پرسیدیم ، آنها کاملا از اینکه ما صدایی پخش کردیم. بی‌اطلاع بودند ، اما مغز آنها به بیشتر این امواج دلتا پاسخ داده بود . این تصویر امواج مغزی یکی از افراددر مطالعه‌ای که ما در نظر داشتیم است : تصویر پایین را می‌بینید ؟

این نشان می‌دهد که صداها در همان فرکانس وقوع نواخته شده است . حالا به اموج مغزی در قسمت بالای نمودارنگاه کنید . شما می‌توانید. از نمودار ببینید. صدا واقعا امواج دلتای احیا کننده‌ی بیشتری ساخته است . ما یاد گرفتیم که می‌توانیم. با دقت ، خواب را بدون متصل کردن الکترودها به افراد دنبال کنیم و افراد را به خواب عمیق‌تری ببریم . ما به توسعه‌ی یک محیط صوتی و یک عادت خواب صحیح ادامه می‌دهیم تا سلامت خواب مردم را بهبود ببخشیم . خواب ما آن طور که می‌توانست. باشداحیا کننده نیست ، اما شاید به زودی یک روز بتوانیم. دستگاه کوچکی بپوشیم و از خواب‌مان بهره بیشتری ببریم . سپاسگزارم . « کلینیک خواب جایروس »


خواب خواب_سبک خواب_REM خواب_عمیق مغز حافظه کیفیت_خواب کمیت_خواب صدا امواج امواج_صوتی کلینیک_خواب کلینیک_خواب_جایروس