خوشم اومد 34 تعداد نمایش 1024 1397-07-11

علت بی خوابی چیست؟_کلینیک خواب جایروس

چه چیزی باعث می شود شبها نخوابید؟ فکر کردن به سوالات عمیق؟ هیجان در مورد یک سفر بزرگ؟ استرس در مورد کار ناتمام؟ یا نگرانی درمورد نخوابیدن؟ اگر این طور است شما در چرخه ی "بی خوابی" گیر افتاده اید. بی خوابی، شایع ترین اختلال خواب در جهان است.اما بیخوابی چیست؟ و آیا راهی برای شکستن این چرخه وجود دارد؟ در این ویدئو پاسخ سوالات خود در مورد بی خوابی را خواهید گرفت.

« کلینیک تخصصی اختلالات خواب جایروس » چه چیزی مانع از خواب شما در شب می‌شود ؟ فکر کردن عمیق درمورد یک موضوع ؟ یا شور و شوق برای یک سفر بزرگ ؟ یا تنش برای یک کار ناتمام ؟ یا آزمونی که در پیش دارید ؟ یا یک جلسه‌ی خانوادگی ترسناک ؟ برای بسیاری ، این تنش موقت است زیرا علت آن به سرعت حل می‌شود . اما اگر چیزی که شمارا بیدار نگه می‌دارد. استرس درمورد. بی خوابی ست. این چرخه‌ی به ظاهر حل نشدنی در قلب بی خوابی است . بی خوابی ، شایع‌ترین اختلال خواب در جهان است . تقریبا هر چیزی ممکن است. باعث بی خوابی شود. خروپف اطرافیان درد فیزیکی یا پریشانی عاطفی و محرومیت شدید از خواب مانند جت لاگ که ممکن است.

ساعت زیستی شما را مختل و برنامه‌ی خواب شما را خراب کند . اما در اغلب موارد محرومیت از خواب کوتاه مدت است . نهایتا ، همه‌ی ما خستگی را تحمل می‌کنیم . اما ، برخی از شرایط دراز مدت مانند اختلالات تنفسی ، مشکلات گوارشی ، و بسیاری از شرایط دیگر که می‌تواند. بر خستگی غلبه کند . با افزایش تعداد شب‌های بی خوابی ، اتاق خواب میتواند. شروع به تداعی شب‌های بی قراری کند. وفرد از اینکه نتواند. بخوابد اضطراب می‌گیرد . بی خوابی‌ها تنش زا هستند . بنابراین این تنش‌ها مغز آنها را می‌رباید . سیستم پاسخ به استرس بدن را پرازمواد شیمیایی جنگ گریز می‌کند کورتیزول و هورمون هایی که از طریق جریان خون به قشر آدرنال هدایت شده ، و باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شوند .

و باعث می‌شوند. بدن بیش از حد برانگیخته شود . در این شرایط ، مغز به دنبال تهدیدات بالقوه می‌گردد ، که نادیده گرفتن هرگونه اضطراب جزئی یا سروصدای شبانه را غیرممکن می‌سازد . و وقتی فرد دچار بی خوابی در نهایت به خواب می‌رود ، کیفیت استراحت او کاهش می‌یابد . منبع اصلی انرژی مغز گلوکز است ، و در زمان خواب ، فرآیند متابولیسم ما را تسریع می‌کند تا گلوکز را برای ساعت‌های بیداری حفظ کند . مطالعات PET نشان می‌دهند که آدرنالین مانع از خواب در افراد مبتلا به بی خوابی می‌گردد . همچنین سوخت و ساز بدن آنها را افزایش می‌دهد . وقتی افراد مبتلا به بی خوابی بخوابند ، بدنشان ساعت‌ها به کار خود ادامه می‌دهد .

و انرژی خود را از گلوکز تامین می‌کند . که این منجر به بروز علائم خواب ناکافی در افراد مبتلا به بی خوابی می‌گردد. علائم شامل : بیدار شدن در حالت خستگی ، گیجی ، و استرس هستند . هنگامی که چرخه‌ی استرس و بی قراری بیش از یک ماه ادامه می‌یابد. به عنوان بی خوابی مزمن تشخیص داده شده می‌شود ، و گرچه بی خوابی به ندرت منجر به مرگ می‌شود اما با این حال ، مکانیسم‌های شیمیایی آن مشابه حملات اضطرابی است . در کسانی که افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند. یافت می‌شود . بنابراین اگر از هریک از این شرایط رنج می‌برید ، خطر تجربه‌ی این دو مورد در شما افزایش می‌یابد . خوشبختانه راه هایی برای از بین بردن چرخه‌ی بی خوابی وجود دارد .

مدیریت استرس منجر به هوشیاری بیشتر شود ، این یکی از بهترین روش‌های شناخته شده. برای درمان بی خوابی است ، و تمرین‌های خواب خوب می‌تواند. کمک کند تا ارتباط خود با ساعت خواب را بازسازی کنید . اتاق خوابتان را تاریک ، و آرام کنید ، برای به حداقل رساندن « تهدیدها » در طول هوشیاری فقط از تخت خواب خود استفاده کنید ، و درصورتی که بی قرار هستید ، اتاق را ترک کنید و فعالیتهای آرامش بخش انجام دهید ، مانند : مطالعه ، مراقبه ، یا یادداشت‌های روزانه . برای کمک به ساعت بیولوژیکی بدنتان ؛ سوخت و ساز خود را با تنظیم زمان‌های استراحت و بیدار شدن تنظیم کنید . این ساعت ، یا ریتم شبانه روزی همچنین به نور حساس است .

بنابراین شبها از روشنایی اجتناب کنید ، تا به بدنتان بگویید که وقت خواب است . علاوه بر این تمرین‌ها ، بعضی از پزشکان داروهایی را برای کمک به خوابیدن ، تجویز می‌کنند . اما هیچ داروی قابل اعتمادی وجود ندارد که در همه‌ی موارد مفید باشد . واستفاده‌ی بیش از حد از قرص‌های خواب آور می‌تواند. باعث اعتیاد شدید شود . به طوری که با قطع مصرف علائم ترک بروز می‌کنند . اما قبل از جستجوی هر نوع درمانی اطمینان حاصل کنید که ناتوانی تان در خوابیدن ناشی از « بی خوابی » است . تقریبا ۸٪ از افرادی که مبتلا به بی خوابی مزمن تشخیص داده می‌شوند ، در واقع از یک مشکل ژنتیکی به نام اختلال فاز خواب تاخیری یا DSPD که کمتر شایع است ، رنج می‌برند .

افراد مبتلا به این اختلال ریتم شبانه روزی بیش از ۲۴ ساعت دارند . و عادت‌های خواب آنها خارج از ساعات خواب سنتی قرار دارد . بنابراین آنها در زمان‌های معمول خوابیدن به خواب نمی‌روند ، و این اتفاق ناشی از افزایش استرس نیست . و اگرفرصت داده شود. آنها می‌توانند. به راحتی با توجه به برنامه‌ی تاخیری خود بخوابند . چرخه‌ی خواب و بیداری ما یک تعادل ظریف است ، و نقش مهمی در حفظ سلامت جسمی و روانی ما دارد . به همین دلیل ، ارزش گذراندن وقت و تلاش برای تعیین یک زمان خواب معمول را دارد ، اما سعی نکنید. بیش از حد نگران آن باشید . « کلینیک خواب جایروس »


خواب بیخوابی بی_خوابی علت_بیخوابی درمان_بیخوابی خروپف ساعت_زیستی جت_لاگ استرس اضطراب افسردگی محرومیت_از_خواب خستگی کورتیزول فشار_خون بیقراری بی_قراری کلینیک_خواب کلینیک_خواب_جایروس